måndag 9 april 2012

Bra avslutning på påsken

I lördags var jag efter en slö dag ute och joggade en sväng på eftermiddagen. Klockan hade blivit ganska sent så det var inte läge för någon längre runda men det var ändå skönt att komma ut. Kallt och jävligt var det, hade fått på mig lite för lite kläder. Det var ganska OK tidigare på dagen om man var i lä men när jag var ute och sprang så kom vinden åt och kylan gick rakt igenom kläderna.
Om vädret var så där i lördags så var det inte mycket bättre idag. Vanligtvis brukar ju Fjärås ha tävling på annandagen och så också idag men det var inte riktigt som vanligt. Dom arrangerade DM för Halland idag så som jag förstod det så var vi övriga hänvisade till öppna klasser, men när jag såg startlistan var det många icke halläningar med i de vanliga klasserna så jag vet inte, kanske hade det varit OK att anmäla sig.
Nåväl jag hade redan innan brestämt mig för att springa en öppen och så blev det också. Vädret var under all kritik, faktum är att det blir inte mycket kallare än +2 grader och blötsnö i luften. Framsidan på låren fick sig några rejäla kallduschar när man sprang förbi granarna. Som tur är så är skogen extremt fin nere vid Gällinge mosse så grantätningarna var extremt sällsynta.
Det blev ett rejält pass när man inkluderar att jag sprang från parkeringen, till start och tillbaks till parkeringen, nästan 11 kilometer innan det var klart. Banan var 6,2 och gick i stort sett OK, det var bara på sträckan ner till 6:an som jag blev osäker. Fick inte ihop det med grönområdet mitt på sträckan och vek därför ner för sluttningen för tidigt och blev osäker på var jag var när jag kom ner till stigen. Fick därför klättra lite onödigt mycket innan jag tog kontrollen.
Annars satt skärmarna ivägen och klockan stannade på 56 minuter. Kanske försvann det någon eller några minuter mot 6:an, men annars var det inte mycket mer att göra. Bra lopp i OK träningstempo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar