söndag 21 november 2010

Vimmelkantigt

Att ha jetlag är inte kul..... Idag har jag känt mig helt vimmelkantig hela dagen och nu när jag sitter och skriver så är det mest på känsla jag träffar tangenterna, blicken fladdrar bara.
Lyckades hålla mig vaken igår kväll till 8, räknade ut att då hade jag varit vaken i 22 timmar sedan jag vaknade i Peking. Sov ganska OK men vaknade redan vid halv 5 i morse och sedan var det omöjligt att somna om. Jag gick istället upp och startade datorn, surfade runt på allt som skrivits och visats om WC premiären uppe i Gällivare, hann precis färdigt innan  dom andra vaknade vid åtta.
Dagen har sedan gått i ultra rapid, ungarna och jag var uppe vid sjön och gick tipspromenad, det var utlovat tomtar och godis utefter vägen. Ylva gjorde en stor upptäckt, den första tomten vi mötte pratade precis som mormor, och var väldigt lik mormor! Den hade dessutom likadana jeans som mormor och någonstans där gick gränsen, både hon och Lisa genomskådade snabbt att det var mormor, Mona och Majbritt bakom skäggen. Vad jag vet är detta första gången som dom insett att det bara varit utklädda människor som varit tomtar, får se hur det går till jul.

Vi hann precis hem till avslutningen på damstafetten från Gällivare och jag såg sedan hela herrstafetten. Vilket fantastisk bredd svensk skidåkning har! Herrarna är lika bra som på 80 talet och damerna är bättre än någonsin. Tänk på hur det kunde se ut bland damerna för 20-30 år sedan. Någon enstaka medalj här och där, Billan och den importerade Ordina, men där bakom praktiskt taget ingenting. Nu är dom hur många som helst verkar det som! Vi har en bit kvar till Norge, men vilka framsteg!
Extra kul är det att se att Britta Johansson-Norgren och Maria Rydqvist är tillbaks. Stafett laget idag innehöll ju bara favoriter till mig, Britta, Haag, Maria och Kalla. Nu fattas det bara att Magdalena Pajala får upp farten på distans också så är det ju komplett.
Kul också att Mats Larsson fick chansen i första laget. Skägget han har skaffat sig är ju dessutom riktigt manifikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar