onsdag 3 november 2010

Snart mot österlandet!

Inom kort kommer denna blogg att byta skepnad. Från att ha handlat mest om träning och orientering så kommer nog de närmsta veckorna mest att se ut som en reseblogg för nu drar jag österut. På lördag går flyget till Chongqing i Kina via Helsingfors och Bejing. Jag och en kollega skall tillbringa två veckor med att prova de Volvomodeller som vi tillverkar där borta, i det här fallet långversionen av S80, som snart skall komma i en ny årsmodell.
Detta är mitt första besök i Kina och i Asien överhuvudtaget, så det skall verkligen bli spännande. Nästan alla av mina kollegor på jobbet har varit där borta förut, jag är en av de sista att åka, och ärligt talat har jag medvetet dragit på det lite. Det har inte lockat med Kinesisk storstad, smogg och konstig mat. Men, men, nu skall jag åka och det känns bra.
Hotellet vi skall bo på är ett av de flottare i stan, Vi är ju riktiga valuta svin när vi är där så vi har råd att kosta på oss det bästa. För den nyfikne så finns det lite kort här: Marriot Chongqing.
På hotellet skall det finnas Fitness rum och pool, så lite träning skall det kunna bli. Att springa ute är inget de rekommenderar...... Lite synd, det hade varit kul att kunna pricka in ett land till som man har sprungit i. För inne i ett träningsrum räknas väl inte, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar