torsdag 11 november 2010

Storebror ser dig...?

Kina har vissa inskränkningar på internet för sina undersåtar, då jag är på hotellet och går direkt ut på internet kan jag inte få upp min eller andras bloggar, sidorna är spärrade. Om jag sitter här på jobbet går det bra, då går jag via Fords servrar.
Det sägs ju också att det sitter x antal statsanställda här borta som har som enda uppgift att läsa vad som skrivs om Kina på internett. Om det stämmer eller inte vet jag inte, men jag kan gå in och titta på statistik för min blogg där man bl.a. kan se hur många besökare jag haft och också varifrån de kommer. Flest kommer från Sverige, av förklarliga själ, men också de övriga nordiska länderna, USA, Spanien och Canada är representerade. Och nu har helt plötsligt Kina dykt upp på listan, med 2 besökare.
Så om det är någon statsanställd övervakare som läser detta: Hej, hej på er! Hoppas att ni hittar något matnyttigt bland svettiga träningskläder, orienteringskartor och snoriga ungar!

1 kommentar:

  1. Det låter både skrämmande och spännande.Kul med jackan och klockan,Ska du på nån mer shopping så om du vill och har möjlighet kolla om det finns lasersmätare för golf med meterfunktion och vad dem kostar./Dennis

    SvaraRadera