onsdag 10 november 2010

Shopping och träning

Igår kväll efter jobbet tog vi en taxi hem istället för att åka buss. Med tanke på den masodontresa vi hade i måndags med bussen tog vi det säkra före det osäkra och åkte taxi. Detta gjorde att vi hade lite bättre med tid att hitta på något inna det var dags för mat, så vi gick ner till Hongyadong, en lokal marknad där dom säljer både lokala och andra varor.

På vägen dit stannade vi i en Outdoor affär och jag köpte en fodrad Oakley vinterjacka för det facila priset av 260 kronor. Väl framme skulle vi bara titta lite men snart fastnade vi i en klockaffär där jag slog till på en TAG Heuer Grand Carrera klocka som försäljerskan ville ha 650 kronor för. Hon slog direkt av 20% för att Per hade handlat där tidigare, alltså 520 kronor. Jag bjöd 400 och hon gav med sig efter lite tjöt, så antagligen tog jag i för dåligt, den hade säkert gått att få¨lite billigare. Men klockan är fräck och jag är nöjd, så egentligen är det inte mycket att klaga på.


Väl på hotellet igen så fick jag ett ryck och gick ner på gymmet. Sprang på löpbandet i 25 minuter, jag orkade inte mer rent mentalt, det är dödens tråkigt att springa rakt in i en spegel! Dessutom blir jag väldigt stum i benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar