tisdag 23 november 2010

Äntligen igång igen!

Det har varit minst sagt tunt på träningsfronten den senaste månaden. Först var jag sjuk, sedan åkte jag till Kina och nu senast har tidsomställningen tagit ut sin rätt, men idag var jag äntligen igång igen och tränade. Jag åkte upp till Örby för att vara med på den gemensamma träningen, kanske inte den perfekta uppstarten med tanke på min osäkra form, men jag ville ha någon att springa med och kanske få snacka lite skit också.
Först såg det minst sagt mörkt ut, kvart i sex då det skulle börja, var jag själv på plats, men snart var vi riktigt många på plats. Ungdomarna var säkert 10 stycken och vi lite äldre var sju stycken, riktigt imponerande och kul en tisdagskväll i november när snön står på tvären i den iskalla vinden!
Väl ute kändes formen bättre än förväntat, tempot var i och för sig välkommet lågt för att alla skulle hänga med, men jag var ändå piggare än jag trott. Mot slutet gjorde sig dock magen påmind och jag fick ta några kortare pauser för att få det att släppa. Rundan blev 8,5 kilometer och tog 45 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar