lördag 20 november 2010

Hemma. I Europa i alla fall...

Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu, men nu är jag nästan hemma. sitter på flygplatsen i Helsingfors och väntar på planet till Göteborg, det skall bli otroligt skönt att krama om Karolina och barnen igen efter två långa veckor.
De senaste dagarna har varit lite sega, jag åkte på feber i onsdags. Först började Per känna sig lite krasslig på jobbet och frågade mig om det var kallt på kontoret eller om det var honom det var fel på. Jag kände inget då, men fram på kvällen började jag också att frysa så det blev en tidig kväll och orolig sömn med feberfrossa halva natten. Vi gick till jobbet på torsdagen men åkte hem efter lunch för att sova ut. Eftermiddagen och stora delar av natten var jag helt utslagen vilket tydligen gjorde nytta för på fredag morgon var jag nästan frisk igen. Tur var väl det, att åka flyg med feber är inget kul.
Fredagskvällen tillbringade vi i Peking med mestadels shopping efter att vi ätit på en dansk! restaurang. Att det kan vara så gott med en riktig stek och en Carlsberg!
Shoppingen gjordes på Silk Market som låg strax intill hotellet. Köpte en hel del, men ångrar mig att jag inte köpte mer. det var riktigt billigt om man prutade så att skjortan stog rätt ut. Sa dom 600 så bjöd jag 50, vi möttes oftast någonstans strax över 100.
Jag får återkomma med inköpslistan, nu är det snart dags att gå ombord. Snart i Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar