tisdag 31 maj 2011

KM

Årets mest prestigefyllda tävling. OK Marks klubbmästerskap.
Laddad till max och full fart från början. Hade inte de bästa benen, förkylningen har gjort illa vid formen, men jag tyckte ändå att jag krigade på bra. Plockade de ena efter den andra av de tidigare startande och fick kontrollerna som jag ville. Efter halva banan började det att gå tungt i backarna men eftersom jag närmade mig målet så hittade jag ändå krafter att tugga på i backarna. Orienteringen var inte svår och skogen öppen så det största fokuset kunde ligga på att hålla tempo. Kanske inte vad jag helst gör men ändå nyttigt att bli tvingad att ligga på hela tiden.
Kom i mål och var ganska nöjd, jag hade gjort vad jag kunde med dagens form. Hade det varit för ett par veckor sedan kanske det hade kunnat gå lite fortare men man får spela bollen där den ligger, det är inte mycket att göra åt. Jag hade 26.30 på 3,6 kilometer, något jag är nöjd med.
Fredrik dök upp från ingenstans och tvålade till oss övriga rejält, han hade 22.30..... Men jag var i alla fall tvåa och slog all de andra gubbarna och junisarna.

1 kommentar:

  1. Jag ser att det finns ett par stift utanför på 5:an, är det inte diskning på sådant??
    Vi har kört nästan identiska vägval förutom mellan 8-9 där jag gick höger och så var jag lite för mycket till höger och fick svänga upp innan branten till 10:an. Kom även ut för långt till vänster på sista.
    Lennart

    SvaraRadera