söndag 1 maj 2011

4 i rad

Finns det inte något spel som heter "4 i rad"? Oavsett så är det vad jag har nu, 4 7H mästerskaps segrar i medel i rad. Alla fyra som jag har haft chans att ta i H40. Lite imponerad av mig själv, obesegrad i H40 som jag är.
Annars var det nära idag att det inte skulle bli någon seger, för jag vann inte bara 7H mästerskapet jag vann hela tävlingen, redan på andra kontrollen höll det på att gå åt h-lvetet. Eller rättare sagt det gjorde ju det, och det vara bara mitt eget fel.
Ettan gick bra, gled in i det gröna och smet upp på rätt kulle där kontrollen satt. Ut mot tvåan så låg det lite buskar och skit så jag vek lite vänster precis vid skärmen och det lilla riktningsfelet lyckades jag sedan inte rätta till, utan jag låg för långt vänster, fick syn på en brant, såg branten precis före kontrollen och klättrade upp. Men ingen sten! Såg snabbt att branten jag klättrat upp för var för stor och att jag var för högt, rusade iväg ner igen men gick ut på fel ås och kom till en kontroll som jag stämplade vid. Fel kodsiffra! Har lite problem att se var jag är men ser till slut dubbelstenarna och tar äntligen rätt riktning mot min skärm. Slarv!
Resten av banan var utan större missar, tydligen behövde jag en väckarklocka idag. Sprang runt till 10:an, vet inte om det var rätt men det kändes som en halvmessyr att ta ner stigen, hade ändå kommit ut på vägen igen.

Sammantaget är jag nöjd med placeringen, det är ju svårt att göra mer än att vinna, men loppet skulle varit bättre. Att missa där som jag skall vara bäst, svårt och dålig sikt, stör mig. Det skulle jag ha löst bättre.


1 Martin Svensson Markbygdens OK 32:20
9:00
2 Klas Friborg Jönköpings OK 33:55 +1:35 9:26
3 Anders Ling Jönköpings OK 34:50 +2:30 9:42
4 Thomas Kullander Sävedalens AIK 35:24 +3:04 9:51
5 Ingemar Blom IK Uven 1:05:18 +32:58 18:11

Ola Steneborg OK Orinto diskvalificerad


Annars var det en kul tävling. Extremt omväxlande orientering, bra karta, start kl. 10, dusch inomhus och ett riktigt prisbord där den som hade sprungit fortast fick pris, det tillhör tyvärr inte vanligheterna nu för tiden.
Jag fick en fin Hultafors kofot. Inte dåligt!

1 kommentar: