söndag 29 maj 2011

Löpning i regnet

Första söndagsträningen vid klubbstugan avklarad för sommarsäsongen. På somrarna träffas vi på eftermiddagen, kl 5, istället för på förmiddagen som på vintern. Idag var det perfekt löparväder, 15 grader varmt och lätt regn i luften. Det var bara jag, Bosse och Tore som var klubbvärd men även var ute och sprang en runda.
Jag och Bo var snart ensamma och la iväg på en fin runda i skogen utan karta men med gemensamma krafter hittade vi både bort och hem i alla fall. 11 kilometer fick vi ihop och 1:12 tog hela äventyret. Precis vad jag behöver och var ute efter idag.
Min löske bil, Skodan, har gått sönder så Karolina skjutsade upp mig och sedan skulle jag cykla hem på racern men jag kom bara till Örbyhallen innan det sa pang i bakdäcket och luften var ur. Tvekade på om jag skulle ställa mig och byta slang eller om jag skulle ta och ringa efter skjuts igen. Det blev Karolina som fick rädda mig igen.
Vad skulle jag göra utan henne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar