onsdag 4 maj 2011

Tjyvträning

Imorgon har vi provlöpning av långbanorna till vår tävling i höst, men eftersom jag inte kan medverka då så stack jag ner redan idag och sprang igenom H45's bana som mätte 6,5 kilometer. De nya banlängderna som successivt införs under året innebär att nästan alla klasser har fått ca. 1 kilometer längre banor varför det var lagom att "klassa ner" sig och springa H45 idag vilket var en trevlig upplevelse. Varierande orientering, svåra partier, kluriga långsträckor och löpvänligt snabba avsnitt. Precis som en långdistans skall vara.
jag var sammanlagt ute i 1:04 i det ganska kyliga vädret, jag sprang genom små drivor av hagel på marken, men banan tog ungefär 57 minuter. Några minuter snabbare hade det kunnat gå om jag inte kollat angivelser o.dyl. men annars var tempot godkänt.
Imorgon vilar jag, på fredag blir det en lätt jogging runda innan jag tar mig an vårens sista tävling på söndag, Orintos medel. Jag såg att det var ett stort och meriterat startfält så där vill jag gärna göra ett bra lopp för att se hur långt det räcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar