tisdag 17 maj 2011

Sprint

Denna vecka är jag stugvärd uppe i klubbstuga. I vanliga fall innebär det att man ordnar fika på tisdagsträningarna och städar upp efteråt, så det var jag inställd på idag också. Men, jag upptäckte i sista stund att det inte alls var vanlig tisdagsträning utan premiär för sprintcupen som hade sin första deltävling vid vår stuga, vilket i sin tur innebar att jag inte alls skulle fixa någon fika. Det blev dessutom svårt med städningen för det var fullt med grejer och folk i överallt så den får vänta tills i helgen.
Men jag var där i alla fall. Och sprunget blev det också. Räknade inte direkt med att få springa sprinten, jag var inte anmäld, men det var gott om kartor med långa banan så jag passade på. Sprint har aldrig lockat mig något vidare, lite för lätt och lite för snabbt för att passa mig, och jag har inte ändrat åsikt. Men bra tempoträning är det. Hjärtat satt mest uppe i halsen hela tiden. 17.58 tog 2,8 kilometer, jag fick stryk av Pontus K med över två minuter, så det är bara att konstatera, junisarna har betydligt snabbare ben än mig.
Jag avslutade med att jogga i skogen runt sjön, men det gick tungt efter urladdningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar