fredag 4 maj 2012

Mycket bättre

När det gäller allergin och orken i kroppen kan det variera mycket dag för dag och det fick jag bevis för igår kväll.
Bertil hade fixat en vägvals övning från Hajoms bygdegård där vi sprang med SI för att efteråt kunna jämföra våra vägval och tider. Det fanns två banor att välja på, en på 4,8 och en på 8 kilometer. Den korta var lite för kort för mig och den långa kändes lite för lång men jag tog ändå den långa med möjligheten att korta av lite längst söder ut.
Mina förhoppningar var inte allt för höga med tanke på tisdagens bottennapp men det kändes överraskande bra faktiskt. Segt i början men ju längre jag sprang ju piggare blev jag. I och för sig hade jag en kortare viloperiod efter 3:an. Jag bestämde mig för att korta av lite och hade ett svagt minne av att den korta banan hade vändkontroll någonstans öster om 3:an. Min tanker var att med lite tur kunna leta upp den utan att veta var Bertil hade satt den, den borde vara vid någan av stenarna eller den lilla höjden som jag passerade ( se kartan), men det visade sig senare att den banan inte var där nere alls, dom vände längre norrut så jag letade förgäves. Vad jag var ute efter var att få en stämpling och därmed en tid på den långa sträckan norrut. Lite synd att det inte blev så då jag tycker att jag fick ett bra stråk och sprang på riktigt duktigt.
Det som nu återstod för mig att jämföra med andra var sträckan mot 2:an och 3:an. Albin slog mig bara med någon enstaka minut på bägge sträckorna så det är jag riktigt nöjd med. Han borde springa ifrån mig med mer än så.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar