fredag 11 maj 2012

Försenad rapport

Jag tänkte egentligen skriva detta igår men jag söp bort filen med kartan så det är först nu som jag fått tag i rätt dator och återfunnit kartan.
Jobbade lite för länge igår så det blev lite bråttom att hinna till träningen. Som tur var så hade jag varit förutseende och packat med mig kläderna, så jag behövde inte åka hemom, vilket passade bra då träningen var mellan Sätila och Hyssna. Kurvbilds orientering var dagens utmaning, och till det passade området bra. Ingte allt för kuperat men mestadels tydliga höjder som gick att styra mot. det var väl egentligen bara på andra "slingan" som det var lite diffust. Ärligt talat har jag alltid haft det svårt i det området, det är svårorienterat även med alla detaljer med på kartan.
regnet hade som tur var upphört men det var ändå med blöta kläder man kom i mål. passade mig ganska bra, luften är betydligt lättare att andas efter ett ordentligt regn väder. Tempot var OK i början men jag tröttnade lite på hemvägen. Inga stora misstag, bara mot 4:an blev jag tveksam och vek helt fel, blev lite okoncentrerad pga flera andra löpare i skogen.
5,5 kilometer tog 48 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar