tisdag 8 maj 2012

Jag kan ju!

Efter den senaste tidens demoraliserande övningar behövde jag en framgång. Må väl vara på träning men en framgång är alltid en framgång.
Att stanna till på hemvägen är både tidseffektivt och trevligt, speciellt om det är i Hällingsjö som idag. jag sprang ju inte hela banan på Orintos tävling så jag tyckte att det var en bra ide att göra ett nytt försök. Inledde med att springa om själva banan och sedan tog jag ett varv till så att det blev lite längd på det också. Inte för att tempot var något vidare efter att jag passerat sista kontrollen, det var mer av karaktären kartpromenad, men det var något som kändes bra det också, kartkontakten har ju varit sådär de senaste tävlingarna.
Jag upptäckte att det var en riktigt kul bana vi hade! Omväxlande och svårt, precis som det skall vara. Och jag löste det riktigt bra! det var egentligen bara två små svängar, en till 8:an där jag gled lite långt till vänster och stöttade mig på hygget, och så till 12:an där jag tog lite onödigt mycke höjd men fick se höjden med branten på vilket räddade mig.
Jag hade 30 minuter blankt vid sista kontrollen, jag sprang aldrig ner till målet, och det hade räckt till en andra plats efter Kenneth Johansson...... Om om inte hade varit, alltså. Men jag tar med mig det som en boost för självförtroendet. Det behöver inte gå så där jädra fort om man bara orienterar hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar