söndag 27 maj 2012

Har jag tröttnat?

När jag började att skriva den här bloggen så lovade jag mig själv att skriva något varje dag. Mitt resonemang var att klarar man inte ett inlägg per dag så kan det lika gärna kvitta, drar det ut på frekvensen så har slutet närmat sig. Titta på de dagstidningar som senare gått i stöpet, VD, Sjuhärads Tidningen, det var när dom gick över till veckotidningar som förfallet började.
Jag har haft mina perioder med uteblivna inlägg men kommit igång igen, men nu det senaste så har det varit mer än lovligt dåligt. Kan jag inte prestera mer än 2-3 inlägg i veckan så kan det kvitta.
Så nu har jag två alternativ. Antingen så sjärper jag mig eller så lägger jag ner den här skiten.

Var kom det här ifrån? Jag satte ju mig här för att skriva om Björkstubbe matchen i fredags och min träning idag. Skall vi ta det istället?

I fredags så fick jag som nybliven Skogskarl äran att representera Västergötland i kampen om Björkstubben mot Göteborgs karlar. Vi var inte många ungdomar i H40, det var bara jag och Peter Gran som känt sig manade. Men trots att vi inte var många så blev det en tuff kamp. Peter startade först och jag 3 minuter efter så målet var givetvis att komma ikapp för att ha full kontroll på utvecklingen. Jag startade kontrollerat men upptäckte efter ett tag att det gick nog ganska fort ändå. Missade inget utan tuggade på kontroll efter kontroll och strax efter 9:an fick jag äntligen syn på Peter. Var väl i princip ikapp vid 10:an men fick sedan blyben och låg och sladdade resten av banan 15-20 meter efter utan att ha en chans att täppa till. Oerhört frustrerande.
Ganska bra tempo måste vi ha haft i alla fall, jag hade 35.32 på 4,7, en kilometer tid på 7,30. Det får man vara nöjd med i min ålder.

Sedan måste jag få säga några ord om Johan Högstrand igen. Av de 6 Silva League tävlingarna med individuell strat har grabben vunnit 4! Plus att han höll undan idag och vann också totalt.
Man måste nästan fråga sig, när var någon så överlägsen sist? På tjejsidan har det nog funits några styckaen men jag kan inte på rak arm komma på någon kille, varken junior eller senior.
Stort grattis Johan, du imponerar så stort gång efter gång så det börjar bli svårt att uttrycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar