tisdag 7 december 2010

Vad jävlar!

Dagens pass var inte roligt. Efter det långa passet i söndags har jag återigen fått ont i vaderna, det är inte lyckat att dra igång träning efter en lugnare period på asfalt och snömodd.
Det hårda underlaget frestar på ben som är vana vid mjuk mossa och skall man dessutom sladda omkring utan fäste så blir dt inget bra och det fick jag känna av idag. Vi sprang ifrån skolan i Örby, nästan samma runda som jag brukar springa hemifrån, fast åt andra hållet, dvs först ner mot Kinna och avsluta upp för Kungaliden.
Redan nere i Skene stannade jag till ett kort ögonblick för att stretcha de korta musklerna på baksidan av benen men kom inte längre än halvvägs upp för Kungalia innan jag fick ge mig och börja gå i de brantaste partierna, benen var som trumpinnar.
Jag får försöka att få ordning på det här. Jag började äta magnesium nu redan ikväll och jag skall försöka att bli bättre på att stretcha.
12 kilometer blev det i alla fall, tog nästan 70 minuter inklusive promenaderna på slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar