söndag 19 december 2010

Nytt långpass

Idag var det dags igen att springa långt ihop med Markkretsen uppe vid vår klubbstuga. Förhållandena var inte de allra bästa, det har snöat nästan konstant sedan i fredags och det var inte snöröjt överallt så det var riktigt tungsprunget. Trots detta var det förvånansvärt många som dök upp. Det var jag, Jonas K och Pontus K som sprang den korta rundan och Bosse, Martin U och Albin som sprang den långa. Det skilde inte fantastiskt mycke på de två rundorna, den långa var 19 och vi sprang 16.
Känslan var betydligt bättre idag än för två veckor sedan, orken var bättre och trots att far och son Karlsson sprang ifrån mig den allra sista biten så tyckte jag att jag skötte mig med den äran. Det blev en hel del snöpuls, dels igenom skogen ner till Magerhult men även på de oskottade vägarna, det var mellan 5 och 10 centimeter på alla vägar utan dom allra längst ner mot Sandsjön där Torestorparna hade skött sig bättre och plogat av på morgonen.
1:48 var vi ute på 16,1 kilometer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar