söndag 5 december 2010

Långpass

Varannan söndag har Bosse bjudit in till riktiga långpass som utgår från vår klubbstuga. För två veckor sedan var jag inte med, då hade jag ont av jet lag, men idag var det premiär för mig. Bosse hade kört ut dricka till Backen utefter Öxabäcksvägen och därifrån utgick två 8 kilometers rundor. Sprang man alltihop så fick man ihop 22 kilometer blandat på väg och stig, men det blev lite väl mastigt för min del så jag sprang med på första rundan och fortsatte därefter ner till stugan vilket blev 15 kilometer.
Från början var vi 10 stycken som gav oss iväg, Lena och Jonas sprang den norra rundan, så vi var 8 stycken som tog den södra. Jag, Niklas och Simon vek av efter första rundan men Bosse, Magnus och Martin U tog hela rundan.
Jag blev rejält trött men ändå var jag ganska nöjd när vi kom tillbaks. Det är det i särklass längsta jag har sprungit efter min "comeback", vi var ute i 1:40 och jag har långt kvar till att orka springa ordentligt så långt. Men det finns ju bara ett sätt att rätta till det, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar