tisdag 21 december 2010

Brrr, -18....

Jag fick ändra på planerna lite för kvällens träning. Jag trodde att tempen skulle stiga under dagen och att det skulle bli halv drägligt att springa, men det blev tvärtom, den sjönk och kvicksilvret visade -18 när det väl blev dags att ge sig ut. Jag satte på mig dubbla tröjor, tjock mössa och öronskydd, men det blev ändå kallt och det tog ett bra tag innan jag fick upp värmen i händerna.
Jag kände att luftrören tog lite stryk så när jag kom bort till Näs så bestämde jag mig för att avbryta tidigare än tänkt, jag vek tillbaks mot centrum och närmaste vägen hem. Det blev ändå 7 kilometer och lite träning är bättre än ingen. Jag såg inte många fler som var ute och sprang, så lite försprång mot konkurrenterna kanske man kan räkna med........
Istället för planerade Kinna-Örby-Skene blev det Skene-Skene-Skene......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar