måndag 26 december 2011

Syn övning

Vår skrivare krånglar så att det inte går att printa ut grejer från datorn. Däremot går det att ta ut foton från kameran vilket delvis räddade mig igår. Jag skulle ut och träna och hade tänkt mig att skriva ut en bana på lite över 8 kilometer hemifrån, men det sket sig som sagt var. Jag fick istället ta ett SD-kort, lägga över en exporterad bild och sedan stoppa in kortet i skrivaren som sedan kunde skriva ut bilden. Problemet var bara det att bilden blev bara på halva A4:at. Orginalet var i 1:12500 så jag uppskattar att det färdiga resultatet blev ungefär 1:25000..... Lite svårläst. Det blev några extra kartstopp för att se vart jag skulle.
Annars var det en bra träning. Tungsprunget i de dyblöta mossarna, som dessutom var nollgradiga, och överlag mjukt och sugande. Jag var ute lite länge med tanke på banlängden men det var ju inte det som var det viktiga, utan att bli ordentligt trött vilket jag lyckades med.




Det var mycket folk ute, både som promenerade, sprang och grillade korv. Kul att se lite folk ute i skogen, det är inte allt för vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar