söndag 18 december 2011

Long time no see

Jag ber om ursäkt, jag har slarvat de senaste dagarna med att uppdatera. Eller det kanske jag inte behöver be om ursäkt för? Det kanske bara har varit lugnt och skönt för er?
Nå i alla fall, jag är hemkommen från den mörka nord och jag är nästan frisk från förkylningen, det är bara lite gamla rester kvar i näsa och luftrör som jag hoppas bli av med inom kort. Träningen har jag försökt att komma igång med igen, men det går väl så där. Det blev ju inget tränat uppe i norrland, dels för att jag var sjuk och dels för att det var ett tight schema, jag fick ihop över 20 övertidstimmar på de få dagar jag var iväg, så det var inte mycket tid över. I fredags försökte jag skaka lite liv i kroppen igen, jag ville gärna röra på mig lite innan den gemensamma träningen idag. Jag sprang hemifrån i lugnt tempo en runda genom byn, första gången på asfalt för säsongen.
Tungt var bara förnamnet men jag fick hostat upp en del lös materia och näsan blev också lite mer rensad. Jag blev inte sämre av det, tvärtom, så idag åkte jag upp till stugan där det vankades långpass. Att delta på hela rundan var aldrig aktuellt.
Det var lite dålig uppslutning idag med tanke på att det var hela Markkretsen som var inbjuden. Vi var bara fem stycken tappra som gav oss iväg i det nollgradiga vädret med lite nysnö på marken, Bo, Martin U, Erik, Magnus och jag. Alltså inga från de andra klubbarna, lite dåligt även om det ryktades om skidresor och annat.
Bosse hade snott ihop en rejäl bana på 18 kilometer om man sprang allt men jag vara bara med upp till vätskan och sedan ytterligare en kontroll innan jag vek hemåt. Hostan gjorde sig påmind men det var ändå ganska OK, jag skall nog ganska snart vara på gång igen.
Det blev lite över 8 kilometer och jag sprang nästan hela vägen. Det var bara i slutet efter 12:an som jag gick en bit i det brantaste partiet upp för berget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar