tisdag 20 december 2011

On the road again

Det är inget kul att springa asfalt. Det är inget kul att springa i motvind. Det är inget kul att springa på raksträckor.
Det är absolut inget kul att springa på asfalt, på en raksträcka i motvind. Och det har jag gjort idag. Karatärsdanande är bara förnamnet.
Efter en lång dag på jobbet kom jag hem sent och hade inte kraft nog att dra på mig pannlampan och sticka ut i skogen så det fick bli en sväng på gatorna istället. Att det har fallit lite blötsnö det sista dygnet gjorde valet ännu lättare. Sprang hemifrån bort mot Näs innan jag vände mot vinden på Industrigatan. Den biten på rundan är rena döden, tråkigare väg att springa på får man leta efter. Oändliga raksträckor bland oinspirerande industrier är långt ifrån mitt ideal. Tyvärr finns det inte mycket att välja på om man vill ha en lite kortare runda än att springa upp om Örby så det är bara att bita ihop.
Lite över 7 kilometer blev det bara, men det får duga en sån här dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar