fredag 23 december 2011

Mitt i julstöket

Klappar, skinkor, granar och pynt fyller dagens lediga dag. Lite ofrivilligt men en viss stämning är det ju, det får jag erkänna. Efter en hektisk höst så är det i vilket fall som helst att få lite längre sammanhängande ledighet.
Igår var det träning, den första riktiga på väldigt länge kändes det som. Vi hade gemensam träning med Mark-klubbarna och träffades hemma hos familjen Karlsson på Kinnasten. Det fanns tre olika längder att välja på och jag kände att det var dags att steppa upp lite. Förra gången vi var ute uppe på Kammarberg sprang jag den kortaste varianten men nu var det dags för mellanvarianten på 11 kilometer. Att ta steget fullt ut och springa den längsta på 14 får vänta lite grand, kanske när jag kommit igång lite mer. Nu räckte det alldeles utmärkt med det jag sprang, jag blev tillräckligt trött.
Vi sprang blandat väg och stig med ett kuperat parti på mitten när vi gjorde en runda upp mot Remmatorpet, Vi utnyttjade Harryssons fina ridvägar. Tur att dom får användas till något vettigt någon gång. Jag förnöjde mig med att köra ut en höjdkurva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar